زمان مطالعه: 6 دقیقه
میوه های صاف کننده خون رفع غلظت خون نی نی سایت روازاده خیر اندیش

غذاهای صاف کننده خون در طب سنتی

چرا خون کثیف می شود؟

 

کثیف شدن خون غالبا با غلظت خون همراه است. زیرا جذب آلودگی ها و مواد سمی به خون سبب افزایش غلظت و ویسکوزیته خون می شود. این عامل باعث مختلط شدن خون رسانی صحیح به اندام های مختلف بدن می شود. و می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. از جمله مهم ترین مشکلات بوجود آمده به سبب غلظت و کثیفی خون، می توان بروز سکته های قلبی و مغزی را نام برد که به سبب عدم خون رسانی مناسب به این دو ارگان اساسی رخ می دهد.

 

 

حجامت و فصد خون تصفیه خون غلطت رقیق شدن نی نی سایت

 

حجامت و فصد

حجامت و فصد خون یکی از موثر ترین شیوه ها برای برطرف کردن غلظت خون و کثیفی خون می باشد. اما باید توجه داشت شرایط آن رعایت شود. اگر فردی دچار کم خونی باشد بهتر است دو هفته قبل از انجام خون گیری، از مواد خونساز استفاده کند تا مشکلی برای او بوجود نیاید. حجامت و فصد باعث خروج خون های زائد و آلوده از بدن انسان می شود. به طوری که هیچ خوراکی یا مواد غذایی قادر به انجام آن نیست. نوصیه می شود روند انجام خونگیری در کنار مصرف دارو ها و مواد غذایی صاف کننده خون انجام شود تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود.

 

 

 

 

کاهو برای رفع غلظت خون و رقیق شدن و صاف شدن خون نی نی سایت

 

کاهو

خونساز و تصفیه کننده خون، بهترین خواب آور طبیعی. کاهو به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین و املاح معدنی و همچنین فیبر، به شدت برای سلامتی مفید می باشد. افرادی که دارای طبع سرد می باشند، بهتر است کاهو را با مصلح آن استفاده کنند تا سبب غلبه بلغم نشود. بهترین مصلح کاهو، روغن زیتون و سرکنگبین می باشد.

 

 

 

خواص برگ چغندر برای غلظت خون و صاف کننده خون روا زاده خیراندیش

 

برگ چغندر

در روایات از خواص برگ چغندر، درمان همه بیماری ها یاد شده است. مصرف آن هم بصورت پخته و هم بصورت خام امکان پذیر است. برگ چغندر استخوانساز و خونساز است. همچنین تعدیل کننده مزاج و به خصوص غلبه مزاج سودا می باشد.

 

خواص آلوی خشک و تازه آلو سیاه آلوچه برای غلظت خون نی نی سایت

 

آلوی خشک

انواع آلوی تازه و همچنین میوه خشک آلو برای تصفیه خون مفید می باشد. آلو همچنین ملین است. و سبب برطرف شدن یبوست ناشی از غلبه مزاج سودا می شود. افرادی که دارای غلبه مزاج سودا و خصوصا خشکی و یبوست سودایی می باشند، حتما انواع آلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند. تا علاوه بر برطرف کردن این مشکلات، از غلیظ شدن و کثیف شدن خون نیز جلوگیری کنند.

 

 

 

خواص انار قوی ترین صاف کننده خون و رفع غلظت خون

 

انار

انار جزو میوه های بهشتی می باشد. میوه های بهشتی دارای خواصی هستند که هر گونه استفاده آنها بدون ضرر می باشد. در روایات ذکر شده است که خوردن انار بصورت ناشتا اشتها آور است و خوردن آن بعد از غذا، سبب هضم راحت تر غذا می شود. انار یکی از بهترین میوه های خونساز می باشد. افرادی که دچار غلظت خون می باشند بهتر است انار و آب انار را بصورت همیشگی استفاده کنند. زیرا هم موجب تولید خون تازه و هم موجب تصفیه خون های موجود در بدن می شود.

 

 

 

خواص سویق عدس برای اصلاح غلظت خون

 

سویق عدس

سویق عدس خنک کننده و برطرف کننده عطش و گرگرفتگی درونی می باشد. همچنین هیجان خون را فرو می نشاند. یعنی غلبه مزاج دم را از بین می برد. پس افرادی که غلظت خون در آن ها به دلیل غلبه خون می باشد می توانند از سویق عدس استفاده کنند.

 

 

خواص کاسنی برای غلظت خون نی نی سایت

 

کاسنی

کاسنی نیز از دیگر سبزی هایی است که ساف کننده و پایین آورنده غلظت خون می باشد. توصیه می شود در کنار مصرف روزانه سبزی، کاسنی را نیز بصورت تازه استفاده کنید.

 

 

خواص میوه عناب برای صاف شدن خون فوری

 

عناب

عناب خون را صاف و رقیق می کند. در این مقاله به صورت کامل خواص و روش های مصرف عناب توضیح داده شده است. توصیه می شود افرادی که دارای زمینه های ابتلا به غلظت خون می باشند، اولا چای سیاه را از رژیم غذایی خود حذف کنند. دوما چای ها و دمنوش های طبیعی از جمله عناب را جایگزین مصرف چای سیاه کنند. این تغییر می تواند در دراز مدت از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی جلو گیری کند. افرادی که در کلانشهر های آلوده سکونت دارند، اقرادی که استعمال دخانیات دارند و افرادی که به دلایل مختلف دارای استرس و اضظراب می باشند، بیش تر از سایرین در معرض ابتلا به غلظت خون می باشند.

 

 

 

خواص شکر سرخ و قهوه ای برای کاهش غلظت خون و خاب رفتگی دست و پا

 

شکر سرخ

برخلاف شکر سفید که موجب بوجود آمدن کم خونی می شود، شکر سرخ و قهوه ای سبب تصفیه خون و تولید خون صالح می شوند. اما علت این تفاوت در چیست؟ شکر سفید از چغندر تهیه می شود. اما شکر سرخ و قهوه ای از نیشکر تهیه می شوند. تفاوت شکر سرخ و قهوه ای در چیست؟ تفاوت شکر سرخ و قهوه ای در فرآوری آن ها می باشد. زمانی که شیره نیشکر گرفته می شود و تغلیظ می شود، تبدیل به شکر سرخ می شود. این شکر دارای حالت خمیری شکل می باشد. اما اگر فرآوری شود و متبلور شود، تبدیل به شکر قهوه ای می شود. از لحاظ ظاهری شکر قهوه ای مانند شکر سفید می باشد با این تفاوت که رنگ آن تیره است. عده ای از افراد سود جو، با اضافه کردن رنگ مصنوعی به شکر سفید، آن را به جای شکر قهوه ای به فروش می رسانند. تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید چیست؟ برای مطمئن شدن از کیفیت شکر قهوه ای می توان یک قاشق شکر را در یک لیوان آب سرد ریخت. اگر رنگ قهوه ای از شکر جدا شده و شکر به رنگ سفید درآمد مشخص می شود که تقلبی است. اما چرا شکر سفید مضر می باشد؟ ریشه چغندر یا همان لبو که به صورت خوراکی نیز استفاده آن مرسوم است، در بدن تولید خلط سودا می کند. سودا سبب غلیظ شدن خون و کم خونی می شود. در روایات استفاده از ریشه چغندر منع شده است و به هیچ شکل نباید استفاده شود. اما استفاده برگ چغندر مانعی ندارد. پس با جایگزین کردن شکر سرخ یا قهوه ای با شکر سفید می توان یکی از عوامل غلظت خون را حذف نمود.

 

 

 

خواص شربت سرکنگبین عسلی برای رفع غلظت خون و تولید خون صالح

 

سرکنگبین

شربت سرکنگبین، معجونی فوق العاده برای صاف کردن خون است. افرادی که دچار غلظت خون هستند، بهتر است هر روز عصر، یک لیوان از شربت سرکنگبین طبیعی استفده کنند. سرکنگبین به دلیل طبع آن، برطرف کننده غلبه مزاج سودا یا همان مزاج رد و خشک نیز می باشد. حال اینکه غلظت خون غالبا در افرادی که دچار غلبه مزاج سودا هستند مشاهده می شود. پس اگر شما هم دچار غلبه مزاج سودا هستید، این نوشیدنی فوالعاده را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

 

میوه های صاف کننده خون زرشک کوهی برای غلظت خون شربت

 

زرشک کوهی

زرشک و زرشک کوهی داای خاصیت پاک کنندگی و صاف کنندگی خون هستند. بهتر است زرشک بصورت تازه تهیه شود و آب آن گرفته شود و میل شود. زرشک آلودگی ها و کثیفی ها را از خون خارج می کند. زرشک بهترین گزینه برای افرادی که دچار غلبه مزاج خون هستند می باشد. زیرا زرشک برطرف کننده غلبه مزاج خون یا دم می باشد. از جمله علائم غلبه مزاج دم، می توان خواب رفتن دست و پا، خرش و التهابات پوستی، احساس راه رفتن حشره روی بدن، خواب آلودگی و کسل بودن را نام برد.

 

 

 

خواص سبزی تره برای غلظت خون و صاف شدن خون نی نی سایت

 

تره

یکی از اصلی ترین خواص سبزی تره، خاصیت خونساز بودن آن می باشد. تره به تولید خون تازه در بدن کمک می کند. به همین علت برای اکثر کسانی مشکلات خونی دارند، قابل مصرف می باشد. افرادی که مبتلا به کم خونی می باشند با مصرف تره این مشکل را برطرف می کنند. همچنین کسانی که دچار غلظت خون هستند، بهتر است بطور مستمر از تره استفاده کنند تا زمانی که حجامت یا فصد خون انجام می دهند، خون تازه جایگزین خون های کثیف خارج شده از بدن بشود. همچنین مصرف تره باعث رقیق شدن خون می شود.

واتساپ طب دین

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
جمع جزء: 20,000 تومان
ورود به سایت