زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیر با گوشت چیست نی نی سایت

شیر با گوشت بهترین غذای تقویتی

شیر با گوشت یکی از غذاهای تقویتی در طب اسلامی است که در روایات مصرف آن ها بسیار توصیه شده است؛ این ترکیب مانند آب گوشت است و باید شیر همراه با گوشت پخته شود. کاربرد مورد استفاده ترکیب شیر با گوشت برای ضعف بدن و تقویت بدن مورد استفاده قرار می گیرد و برای کسانی که دچار ضعف بدن هستند مصرف این غذا به مقدار یک وعده غذایی بسیار مطلوب می باشد. اما ترکیب شیر و گوشت چه خواصی دارد؟ همراه ما باشید تا این ترکیب را بررسی کنیم.

خواص شیر و بررسی آن در طب سنتی و اسلامی :

در سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) غذاهایی عنوان شده است که مصرفشان توصیه شده است. این امر مجوزی برای استفاده از این غذا ها می باشد چرا که به طور حتم آن ها هم همواره بهترین را انتخاب می کردند. شیر هم یکی از ترکیباتی است که روی آن تاکید زیادی شده و البته خواص بسیار زیادی دارد. خداوند متعال در سوره نحل آیه ۶۶ می فرماید :

در وجود چهار پايان، برای شما (درس‌‌های) عبرتی است. از درون شکم آن‌ها، از ميان غذا‌های هضم شده و خون، شير خالص و گوارا به شما می‌‌نوشانيم.

در این آیه، قرآن کریم به صراحت فرموده است که شیر، از غذای هضم شده درون شکم تولید می‌شود. غذای هضم شده تبدیل به خون مي‌شود و از خون، شیر به وجود می‌آید. شیری که نه رنگ خون را دارد و نه طعم و بوی آن را. این عمل (تبدیل خون به شیر) را هیچ یک از محققین انکار نکرده و کلام قرآن را تأیید کرده‌اند.

شیر حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی است، از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها. به خاطر داشته باشید که محتوای تغذیه ای آن بسته به عوامل مختلفی متفاوت است؛ به عنوان مثال ، شیر گاوهایی که بیشتر علف می خورند حاوی مقدار قابل توجهی بیشتری اسید لینولئیک مزدوج و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

شیر حاوی مواد مغذی متنوعی است که برای سلامت استخوان مفید هستند ، مانند کلسیم ، ویتامین D ، فسفر و منیزیم. مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر و لبنیات ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کرده و خطر شکستگی را کاهش دهد.

همچنین شیر تنها غذایی ست که در گلو گیر نمی کند و خداوند در قرآن فرموده شیر به راحتی پائین می رود.

 

شیر و گوشت نی نی سایت

 

غذای تقویتی شیر با گوشت :

  • خارج کننده بیماری از بدن
  • مناسب برای ضعف بدن
  • مناسب برای رشد و تقویت استخوان و مفاصل

حضرت نوح (ع) از ضعف به خداوند شکایت کرد و خداوند دستور داد گوشت را با شیر بپز و میل کن؛ زیرا من قوت و برکت را در این دو قرار دادم.

امام علی (ع) می فرماید : هرگاه مسلمان ضعیف شود گوشت را باشیر بخورد.

امام صادق (ع) : هرکس به ضعف قلب یا بدن مبتلا شود، گوشت گوسفند را با شیر بخورد؛ زیرا بیماری و هر مشکلی که در بدنش است را خارج می کند و بدن و لثه را تقویت می کند. (طب الائمه، ابن سابور، ص ۶۴ )

هرگاه برای پیامبر اکرم(ص) شیر می آوردند می فرمود: خدایا به این غذا برکت بده و بیشتر بده.

 

روش پخت شیر با گوشت :

مواد لازم :

  • گوشت گوسفند
  • شیر گاو محلی تازه

برای تهیه ترکیب شیر با گوشت لازم است که مقداری شیر تازه گاو را فراهم کرده و روی شعله ملایم گذاشته و به مقدار مورد نیاز به آن گوشت اضافه کنید. پس از این که گوشت کاملا پخته شد این ترکیب قابل استفاده است.

واتساپ طب دین

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت