زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوشیدن صحیح آب در طب اسلامی

نوشیدن صحیح آب

بدن هر انسانی نیاز به آب دارد و آب از مهم ترین ویژگی های حیاط برای یک انسان است، اما عادات غلط در نوشیدن آب ممکن است جای این که مایه حیاط باشد، تبدیل به خطری برای سلامتی انسان شود. از مهم ترین توصیه هایی که همه روزه به گوشمان میخورد، نحوه ی نوشیدن آب بعد از غذاست. نوشیدن آب بعد از مصرف غذا، خصوصا غذاهای چرب باعث می شود کبد نتواند چربی های غذا را تجزیه کرده و این ذرات روی سطح کبد باقی بماند.
پس اولین ایرادی که پس از خوردن آب روی غذا در بدن پیدا کنید، بیماری کبد چرب است که باعث بهم ریختن سیستم بدن می شود. دیگر مشکلی که در اثر خوردن آب پیش می آید، نفخ شکم است که باعث برهم خوردن نظم دستگاه هاضمه می شود، زیرا وقتی که شما آب میل می کنید، آب روی غذا مدتی در حصار معده می ماند و باعث ایجاد نفخ در معده می شود.

اما متخصصان طب سنتی و اسلامی در خصوص زمان آب خوردن راهکارهایی دارند که باعث جلوگیری از بیماری های معده و کبد شده و باعث ترک عادات بد غذایی شود :

❗️ نوشیدن آب پیش از غذا ممنوع : اکثر کسانی که می خواهند بعد غذا آب میل نکنند قبل از غذا اقدام به خوردن آب می کنند که باعث زیاد شدن اسید معده شده و باعث بی نظمی در دستگاه گوارش می شود.

❗️آب را یک نفس ننوشید : خوردن آب بدون نفس گردن در هرجرعه شکل بگیرد، باعث سرد شدن معده می شود که سردی معده باعث مشکلاتی مانند اسید معده و در نهایت زخم معده خواهد شد.

❗️میل کردن آب به صورت نشسته : یکی از مهم ترین توصیه هایی که متخصصان طب اسلامی در مورد نوشیدن آب مطرح می کنند، میل کردن آب به صورت نشسته است، زیرا در صورت مصرف آب به صورت ایستاده باعث آسیب رسیدن به کبد شده و فشار زیادی به مری خواهد آورد.

✅ بهتر است برنامه دقیقی برای میل کردن آب داشته باشید، میل کردن آب ولرم صبح ناشتا خوب است، اما همانطور که گفته شد یک ساعت قبل، و یک ساعت بعد از میل کردن غذا، از خوردن آب امتناع کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت