زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان واریکوسل در طب سنتی اسلامی بدون جراحی نی نی سایت گرید

درمان واریکوسل بدون جراحی!

واریکوسل چیست

واریکوسل عبارت است از تورم غیر عادی رگ هایی که خون بدون اکسیژن را از بیضه ها دور می کنند. این تورم فقط در رگهایی بوجود میاید که داخل کیسه بیضه قرار دارند. در اکثر موارد این تورم فقط اطراف بیضه سمت چپ مشاهده می شود اما تورم می تواند در هر دو بیضه ایجاد شود.

 

واریکوسل و ناباروری

واریکوسل یکی از شایع ترین علت های ناباروری در مردان می باشد. زیرا سبب کاهش مقدار تولید اسپرم و کیفیت اسپرم می شود. می توان گفت واریکوسل اصلی ترین علت ناباروری در مردان است. مهم ترین علت ناباروری ثانویه نیز که عبارت است از بروز ناباروری بعد از تجربه یک یا چند باروری موفق، واریکوسل می باشد.

 

علت بروز واریکوسل

واریکسل در طول زمان شکل می گیرد و علت اصلی آن، کاهش خون رسانی به رگ های داخل بیضه می باشد. از این رو هر عاملی که سبب غلظت خون و کاهش خون رسانی به اندام بدن بشود، می تواند موجب بروز واریکوسل شود. برخی از عواملی که می تواند موجب تحریک و تشدید واریکوسل شود عبارت اند از:

  • نشستن طولانی مدت
  • ایستادن طولانی مدت
  • مصرف دخانیات
  • غلبه مزاج سودا
  • غلبه مزاج صفرا

 

علائم و تشخیص واریکوسل

 

واریکوسل دارای ۳ مرحله و گرید می باشد:

  • گرید ۱: مرحله ابتدایی واریکوسل که معمولا قابل تشخیص نیست و هیچگونه علامت ظاهری ندارد.
  • گرید ۲: مرحله میانی واریکوسل که با لمس ناحیه قابل تشخیص توسط بیمار می باشد.
  • گرید ۳: مرحله انتهایی واریکوسل که با چشم و با لمس ناحیه قابل تشخیص است.

در هر مرحله از بیماری، ممکن است فرد در ناحیه بیضه دچار درد شود که معمولا خفیف و گذرا هستند و مگر در موارد پیشرفته، قابل تحمل هستند. به همین خاطر در اکثر موارد تشخیص واریکوسل توسط پزشک و آزمایش انجام می شود ( اکثرا در مواردی که فرد برای مشکل ناباروری اقدام به درمان می کند متوجه وجود واریکوسل می شود) و بیمار تا لحظه تشخیص قطعی، هیچ اطلاعی از این مشکل ندارد. البته اگر درد در ناحیه بیضه به تناوب تکرار شود و یا با ورزش و فعالیت بدنی افزایش و با استراحت و دراز کشیدن کاهش یابد، بهتر است فرد جهت تشخیص و درمان اقدام کند. امروزه افراد برای درمان واریکوسل از عمل جراحی استفاده می کنند و اگر واریکوسل خیلی حاد نباشد و فرد نیز نیازی به بارور بودن نداشته باشد می تواند با واریکوسل به زندگی ادامه دهد.

 

واتساپ طب دین

 

 

درمان واریکوسل بدون جراحی

 

درمان واریکوسل بدون جراحی امکان پذیر است. برای درمان آن ابتدا باید مزاج فرد متعادل شود و انواع غلبه مزاج در فرد بررسی شود. در اکثر موارد، افراد دارای مشکل واریکوسل دارای علائم غلبه مزاج صفرا و مخصوصا سودا نیز می باشند. پس در مرحله اول فرد باید مزاج خود را به تعادل برساند.

 

نوره و حنا

مصرف مداوم نوره و حنا تاثیر چشم گیری در جلوگیری از بوجود آمدن و درمان واریکوسل دارد. یعنی افرادی که مبتلا به واریکوسل نمی باشند می توانند با مصرف همیشگی نوره و حنا، خود را از ابتلا به واریکوسل بیمه کنند. و افرادی که به هر دلیلی مبتلا به این مشکل شده اند، می توانند با مصرف مداوم نوره و حنا این مشکل را برطرف نمایند. برای این کار کافی است هفته ای یک یا ترجیحا دو بار نوره و حنا استفاده شود.

 

نحوه استفاده: برای استفاده از نوره توجه داشته باشید که در روز چهارشنبه و بصورت نِشسته و با بدن آغشته به عرق انجام نشود. مقدار مورد نیاز از نوره را همراه با آب جوشیده ی ولرم شده مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل درآید. سپس کل بدن از کف پا تا زیر گردن را با دستکش به نوره آغشته کنید و نهایتا بعد از ۵ دقیقه آبکشی نمایید. ماندن بیش از حد نوره روی پوست می تواند سوختگی و التهاب ایجاد کند. بعد از آبکشی می توانید از حنا استفاده کنید. حنا هر چه بیشتر روی بدن بماند خاصیت بیشتری دارد و سموم بیشتری را از بدن دفع می کند. برای استفاده از حنا، مقدار مورد نیاز از حنا را با آب مخلوط کرده تا به حالت خمیری درآید. سپس کل بدن از زیر گزدن تا کف پا را به حنا آغشته کرده و به میزان ۲ الی ۳ ساعت روی بدن نگهدارید. اگر در منزل و فضای حمام این کار را انجام دهید، به دلیل رطوبت، حنا روی بدن خشک نشده و رنگ آن روی پوست باقی نمی ماند. با این حال ممکن است کف دست و پا و ناخن ها سریع تر رنگ حنا را به خود بگیرد که برای برطرف شدن این مورد میتوانید روی دست ها و پا ها را بپوشانید.

 

روغن مالی با بنفشه ریتون

روغن مالی موضع واریکوسل، یعنی بیضه ها توسط روغن بنفشه پایه زیتون می تواند در بهبود واریکوسل موثر باشد. همچنین اگر هنگام استفاده از نوره در ناحیه بیضه ها، حالت سوختگی و التهاب بوجود بیاید، با روغن مالی برطرف خواهد شد.

 

دستور خاکستر هسته خرما کلم و سرکه

دستور معجزه آسای خاکستر هسته خرما و کلم پخته و سرکه روی موضع واریکوسل به سرعت روی این مشکل اثر گذاشته و در کنار دیگر روش های درمان، خصوصا داروی واریکوسل، باعث ریشه کن شدن این مشکل می شود. برای این منظور لازم است حدود ۲۰ عدد هسته خرما را سوزانده تا تبدیل به خاکستر شود. سپس در طرفی جداگانه نصف یک کلم ( ترجیحا کلم سفید، اگر نبود کلم بنفش ) را خورد کرده و با ۳ لیوان آب بجوشانید تا ۱ لیوان باقی بماند. سپس خاکستر هسته خرما و کلم پخته شده و نصف استکان سرکه طبیعی انگور را با هم مخلوط کرده تا به حالت خمیری درآید. سپس آن را روی موضع واریکوسل بگذارید و روی آن را نایلون بکشید تا حداقل ۳ ساعت روی موضع بماند. اگر احساس سوزش روی موضع ایجاد شد، در مراحل بعدی مقدار سرکه را کمتر کرده و بجای آن از آب کلم پخته شده برای تنظیم غلظت و خمیری شدن این ترکیب استفاده کنید. هفته ای ۳ الی ۴ بار می توانید این کار را انجام دهید.

 

روغن گلسرخ

چنانچه در هر یک از مراحل دچار سوختگی موضعی و التهاب پوست شدید، می توانید از روغن گلسرخ استفاده کنید. روغن گلسرخ سریعا التهابات مربوط به سوختگی و سوزش در ناحیه سوختگی را قطع می کند.

 

حجامت

در کنار مصرف دارو های خوراکی و موضعی، حتما توصیه می شود حجامت نیز انجام دهید. از بهترین و موثر ترین حجامت ها برای واریکوسل می توان حجامت چهاربند و حجامت ساقین را نام برد.

 

زالو درمانی

زالو درمانی نیز اگر در موضع واریکوسل انجام شود می تواند مفید باشد.

 

 

 

کلام پایانی

طبق تجربه و به طور خلاصه، روند درمان کامل و بدون برگشت واریکوسل، بدون نیاز به جراحی به شرح زیر است:

  • تعیین مزاج فرد و اصلاح آن ( اکثر افراد مبتلا به واریکوسل غلبه سودا دارند که در کنار مصرف داروهای تعدیل مزاج، باید از صاف کننده ها و رقیق کننده های خون نیز استفاده کنند)
  • مصرف داروی تخصصی برای واریکوسل
  • مصرف دستورات خانگی و تخصصی برای واریکوسل (مهم ترین آن دستور خاکستر هسته خرما کلم سرکه می باشد)
  • انجام حجامت چهاربند و ساقین

 

 

 

به اشتراک بگذارید

6 پاسخ به “درمان واریکوسل بدون جراحی!”

  1. سلام آقای دکتر خسته نباشید. بیضه سمت چپ واریکسل دارم آیا میشه با زالو درمانی بر طرف بشه ؟ بعد بیضه سمت راست هم یه وقتایی درد میگیره علتش چی ممکنه باشه؟ (ممنون )

    1. سلام بله زالو درمانی از درمان های موثر هست و بارها جواب گرفتیم
      داروی واریکسل مالیدنی هم بسیار مفیده
      که تو سایت موجوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت