زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص روغن زیتون در سلامت پوست و مو

روغن زیتون در دیدگاه ائمه

❇️ زیتون و روغن زیتون در دیدگاه پیامبران و امامان ❇️

 

زیتون یکی از معجزات طبیعت است که سرشار از ویتامین ها، پروتئین، کلسیم، آهن و چربی های مفید است که جایگاهی ویژه در قرآن دارد. خداوند در ۶ آیه از قران به زیتون اشاره کرده و به آن قسم یاد می کند. درخت این میوه در میان مردم جهان معروف به درخت صلح است. در کشور های پیشرفته، سکته دومین علت مرگ و میر شناخته می شود، سکته مغزی به دلیل اختلال در جریان خون مغز ایجاد می شود. یکی از راهکارهای جلوگیری از سکته مغزی، مصرف روغن زیتون است. روغن زیتون دارای چربی اشباع نشده است که با کاهش سکته مغزی و بیماری قلب مرتبط است.

🔹 چرا روغن زیتون، مهم ترین و با ارزش ترین روغن است؟
مواد مغذی ای که در روغن زیتون وجود دارد، این روغن را تبدیل به روغنی کم نظیر کرده است. وجود مقادیر بالای EوK و همچنین اسید های چرب، امگا۶ و امگا۳ باعث خواص آنتی اکسیدانی در روغن زیتون می شود. این مواد از لحاظ بیولوژیکی فعال هستند و برخی از آنها می توانند به مبارزه با بیماری های جدی کمک کنند. برخی مردم روغن زیتون را به دلیل داشتن مقدار زیاد امگا۶ به امگا۳، روغنی مضر می دانند، اما در نظر داشته باشید که کل مقدار چربی های غیر اشباع هنوز نسبتا پایین است، بنابراین این نباید نگرانی در استفاده از روغن زیتون باشد. همچنین بر خلاف باور عموم دمای سوختن روغن زیتون بکر ۱۹۱ درجه سانتی گراد است و انتخابی مطمئن برای پخت و پز می باشد

‼️ قطب زیتون و روغن زیتون در ایران نیز شهرستان طارم در استان زنجان و قزوین می باشد. از لحاظ کیفیت و کمیت نیز “زیتون و روغن زیتون طارم” حرف اول را میزند و در برخی موارد حتی از رقبای اسپانیایی و ایتالیایی خود نیز پیشی گرفته است.
شهرستان رودبار گیلان نیز به شهر زیتون معروف بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود محل عرضه و تقاضای زیتون و روغن زیتون به شمار میرود.

 

در ادامه بعضی از احادیثی که از امامان معصوم و پیامبران در مورد زیتون گفته شده است برای شما شرح خواهیم داد :

🔺 پیامبر اکرم(ص) می فرماید :
روغن زیتون بخورید، زیرا صفرا و سودای بدن را متعادل می سازد، بلغم را از بین می برد، اعصاب را قوی و انسان را خوش اخلاق و نیک نفس می کند، غم و اندوه را برطرف می نماید.

🔺امام صادق (ع) :
امیرالمومنین علی (ع) شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم بود در غذا، ایشان نان و سرکه(خمری) و روغن زیتون می خورد و مردم نان و گوشت می خوردند.

🔺 امام رضا(ع) می فرماید :
زیتون غذای خوبی است. دهان را خوشبو می کند و بلغم را می زداید و رنگ چهره را روشن می گرداند و اعصاب را محکم ساخته، خشم و غضب را فرو می نشاند.

🔺امام صادق (ع) از قول حضرت محمد(ص) فرمود :
«زیتون بخورید و به بدن خود بمالید که درخت مبارکی می باشد.»

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت