زمان مطالعه: 6 دقیقه
قویترین بلغم زدا عکس بلغم

قویترین بلغم زدا + درمان غلبه بلغم

 

در این مقاله از وبسایت طبدین می خواهیم درباره قویترین بلغم زدا و درمان غلبه بلغم صحبت کنیم، خداوند جسد انسان را هنگامی که خلق کرد از تری، خشکی گرمی و سردی ترکیب کرده و می فرماید

من انسان را خلق کردم و از خاک، آب و در این بدن، نفس و روح قرار دادم. پس مشخص می شود خشکی هر بدن از ناحیه خاک و رطوبت آن از ناحیه آب و حرارت از نفس شکل می گیرد و سردی از بادی است که بر بدن انسان نواخته شده است. (بحار الانوار،ج۵۸،ص۲۸۶)

محل بروز سرما در بدن بلغم قرار داده شده و از بادی است که سرد و تر است و از حلق و دهان شروع شده و شامل معده و ریه می شود بلغم دشمن خون هست زیرا خون می خواهد با گرمایش انسان به زندگی حرارت و شادابی ببخشد ولی بلغم خون را منجمد می کند. مزاج بلغم شدت بسیار زیادی دارد و انسان با غلبه بلغم از دنیا می رود. این موضوع نشان می دهد باید، مصرف سردی ها و گرمی ها باید رعایت شود و اگر درگیر غلبه بلغم شوید درمان بسیار مشکلی داد و بدن را در مرور زمان دچار بیماری ها و عارضه های گوناگونی خواهد کرد.

امام رضا (ع) در مورد طبع غلبه بلغم می فرماید : یغلب علیه البروده :
یعنی سردی در این در این مزاج نسبت به تری آن غالب است، پس اصل بلغم، سردی است. به همین منظور است که از نشانه های یک فرد مرده، سرد شدن بدن است چون خون در بدن سرد شده و از حرکت متوقف می شود.
اما بلغم هم مانند دیگر طبع های بدن باید معتدل باشد و برای بدن خوب و لازمه هرجسمی است، زیرا که بدن انسان با سردی و تری نیاز دارد و طبق گفته متخصصان طب سنتی، آب دهان و تعریق و آب چشم و دیگر موارد از طریق بلغم ساخته می شود.

 

 

عوامل غلبه بلغم

مهم ترین عامل غلبه بلغم مصرف سردی هاست و در ماه دی، بهمن و اسفند غلبه بلغم زیاد می شود. از تدابیر حکیمانه خداوند متعال در تنظیم فصل ها این است که یکدفعه و بدون مقدمه هوا را گرم یا سرد نمی کند بلکه هوا به مرور از پاییز شروع به سرد شدن کرده و از تابستان شروع به گرم شدن می کند؛ اگر این اتفاق به صورت ناگهانی رخ می داد، انسان ها رنجور و بیمار می شدند چرا که بدن انسان تابع آب و هوا می باشد.
مصرف سردی هایی مانند ماهی یا مصرف آب زیاد، باعث شدت گرفتن بلغم می شود؛ زیاد خوردن یا بد خوردن آب می تواند موجب افزایش غلبه بلغم شود. خوردن آب بین غذا از دیگر موارد مهمی هست که باعث افزایش غلبه بلغم و در نهایت مشکلات معده می شود.
امام رضا (ع) می فرماید :
کسی که می خواهد معده اش او راه اذیت نکند، اصلا بین غذا آب نخورد تا این که غذایش تمام شود، اگر کسی خلاف این عمل کند، رطوبت بدنش زیاد می شود و معده اش ضعیف می شود و در نتیجه رگ ها، نیروی غذا را دریافت نمی کنند زیرا اگر کم کم با غذا آب بنشوند غذا در معده خام می شود.  (مستدرک الوصائل، ج ۱۷ ، ص۷)

بلغم در میانسال ها بیشتر می شود و از سن ۶۰ سالگی قدرت می گیرد خداوند متعال در قرآن کرم به این دوره از عمر انسان اشاره می کند و می فرماید :
وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْ لَا يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئًا

و بعضی از شما از جمله کسانی هستند به نازل ترین دوره عمر خود بازگردانده می شوید تا حدی که از آموزش های گذشته خود، چیزی در ذهنتان باقی نمی ماند.

 

 

نشانه های تشخیص غلبه بلغم  (نشانه های بلغمی بودن):

بلغم در بدن سرد و خشک است و اگر همراه با رطوبت باشد باعث چاقی خواهد شد. برای بررسی سرد بودن بدن و همچنین نشانه های بلغمی بودن و این که بدانید دچار بلغم شده اید باید بعضی از نشانه های وجود غلبه بلغم و سردی در بدن را بررسی کنید.

۱)خلط گلو ( بلغم در گلو):

بلغم در لغط به معنای خلط است ؛ بعضی ها خلط گلویشان خام و بعضی سوخته است که در نهایت با داشتن خلط پشت گلو می توانید متوجه شوید دارای غلبه بلغم هستید یا خیر؛ پس از این موارد می توان متوجه شد که بلغم در گلوهم وجود دارد.

 

۲)سرد بودن بدن :

کسانی که دست و پایشان همیشه سرد است دچار غلبه بلغم هستند. در بدن غلبه بلغم بر آن ها چیره شده باعث سردی می شود و مشخص می شود خون در بدن مغلوب شده، زیرا خون بدن را گرم نگه میدارد و وقتی منقلب می شود ینی بلغم چیره شده و دچار سردی هستید.

 

۳) پژمردگی و فرسودگی :

بدن طراوت خود را از دست می دهد و ناخن حالت خشکی و شکنندگی پیدا می کند، رشدشان توقف می شود و چین و چروک به بدن انسان می افتد و گوشت بدن شل خواهد شد.

 

۴)سفید شدن مو :

سفید شدن مو هم از دیگر نشانه های غلبه بلغم است، اما باید در نظر داشته باشید سفید شدن مو عارضه مشترک بلغم و سودا است و باید با نظر مشاور به برطرف کردن این مورد بپردازید.

 

۵) ریزش مو :

از دیگر مواردی که نشان می دهد دچار غلبه بلغم هستید، ریزش مو می باشد؛ چون بلغم جلوی جریان خون را گرفته و خون در نهایتبه پیاز مو نمی رسید و موها دچار ریزش می شوند.

 

۶)تعریق زیاد :

تعریق زیاد از نشانه های بلغم است؛ منتهی افرادی که تعریق زیاد دارند، ابتدا صفرایی بوده اند و در اثر مصرف آب زیاد غلبه بلغمشان هم زیاد شده است.

 

۷) آب ریزش بینی و دهان :

افراد بلغمی همیشه از دهانشان آب می آید حال ممکن است آبریزش از دهان، بینی یا چشم باشد.

 

۸)تکرر ادرار :

تکرر ادرار هم بر اثر سردی شکل می گیرد و از دیگر نشانه های غلبه بلغم در بدن انسان است.

 

واتساپ طب دین

 

قویترین داروی ضد بلغم :

چیزی به نام قویترین داروی ضد بلغم وجود ندارد؛ ترکیبات زیادی هستند که می تواند شما را از غلبه بلغم دور کند اما تا وقتی ناپرهیزات غذایی شکل بگیرد و مصرف سردیجات و چیز های مضر را ترک نکنید بازهم دچار غلبه بلغم خواهید شد و کنارمصرف ترکیبات و داروهایی که برای رفع غلبه بلغم استفاده می کنید؛ باید حتما پرهیزات غذایی انجام داده و مصرف سردیجات را به حداقل برسانید؛ با جستجو در مقالات وبسایت طبدین لیست غذا ها، خوراکی ها و طبع آن ها را می توانید مطالعه کرده و با آن اشنا شوید.

 

گیاه مصطکی

 

درمان غلبه بلغم  :

درمان غلبه بلغم کار مشکلی است و ابتدا باید تشخیص صحیح داده شود و البته مصرف سردی ها و مصلح آن ها در هر فصل رعایت شود، اما برای درمان بلغم به صورت ریشه ای شما می توانید ترکیبات بلغم زدا و کم کننده بلغم استفاده کنید. طب دین ترکیب بلغم زدا را برای شما آماده کرده است که از آسیاب کردن مصطکی، کندر، سیاهدانه، آویشن، زنیان و ترکیب آن‌ها با عسل تشکیل می‌شود. بلغم ‌زدا دارویی کاملاً گیاهی است. این دارو میزان بلغم را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود بدن به تعادل و سلامتی برسد.
این ترکیب علاوه بر درمان بیماری غلبه بلغم، فواید دیگری هم برای بدن دارد و برای درمان افراد سرد مزاج توصیه می‌شود. برای خرید داروی بلغم زدا می توانید از سایت طبدین اقدام به خرید کنید اما لازم به ذکر است بدون مشورت، هیچ دارویی را مصرف نکنید.

 

واتساپ طب دین

 

کامنت

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید

14 پاسخ به “قویترین بلغم زدا + درمان غلبه بلغم”

    1. سلام و عرض ادب
      در بخش بلاگ طب دین می توانید دیگر نوشته های ما رو مشاهده کنید که شامل این موضوع هم میشه

      1. سلام و عرض ادب
        مصرف بلغم زدا بستگی به میزان غلبه بلغم داره و همراه با طریفل باعث از بین رفتن رطوبت میشه
        طریفل یکی ازترکیبات طب سنتی و اسلامی است

      1. سلام و عرض ادب
        می توانید با جستجو کردن در سایت، از طریق منوی سمت راست گوشی ترکیبات بلغم زدا و طریفل رو مشاهده کنید

    1. با سلام بنده با خوردن غذاهای ماننده تخم مرغ ..عدسی..
      و غذاهای با طبع سرد دچار اسهال میشوم..و در انتها مایع سفید و لزج مانندی از بنده دفع میشود و ان موقع کمی از دل پیچه بنده کم میشود..
      مفصل های بنده تماما درد میکند..دست و پای بنده سرد..پوست بدن خشک..ریزش مو..در کل خشکی بدن دارم…
      علت و طبع بنده چیست؟؟
      و اینکه بنده ۲ سالی شبها در جلوی باد مستقیم و شدید کولر میخوابیدم..ایا این باعث تغیر طبع بنده نشده است؟؟
      با تشکر از شما

  1. سلام ، من مشگل نفخ و یبوست و سفیدی مو و احساس سرما و مفصلهای بدنم درد میکنند ، تکرر ادرار دارم ، استرس و اضطراب دارم و خلط سفید در گلوم ، درد و صدای معده ، یعنی مشگل من بلغم زیادی تو بدنمه ، لطفا راهنمایی کنید ، ممنونم

    1. با سلام
      با توجه به علائمی که ذکر کردید، به احتمال زیاد غلبه بلغم و سودا دارید. این علائم یک شبه بوجود نیومدن و یک شبه هم از بین نمیرن. ظهور این علائم در بدن بخاطر عواملی هست که به مدت طولانی و بصورت مستمر در حال انجامشون هستید و اگه جلوگیری نکنید، علائم شدید تر هم میشن. سردی گوارش، سردی مفاصل، سردی مغز و سردی عمومی بدن باعث بوجود اومدن این مشکلات شدن.
      برای درمان این مشکلات لازمه که حتما با یک فرد با تجربه مشورت داشته باشید. داروی بلغم زدا به تنهایی این مشکلات رو رفع نمیکنه. در کنار مصرف دارو، دستورات غیر دارویی و پرهیزات و تغییرات در سبک زندگی هم لازمه.

      تندرست باشید

  2. سلام .. خلط پشت گلو دارم اخيراً كمى تخفيف پيدا كرده ولى دست درد و پا درد مانع خواب عميق در من شده همچنين بى حوصله هستم لطفاً راهى مفيد و موثر به من نشان دهيد زيرا كه از كار افتادم ضمناً پرهيز غذايى دارم و مواد سرد نميخورم ممنونم از لطف شما….عزيزى

    1. سلام من یه فرد آلوپسی هستم که موهای کل بدنم ریزش کرده حدودا ۲۰ سال پیش و مدتی هم هست که دچار میگرن غذایی هستم به طوری که لبنیات اصلا نمیتونم مصرف کنم.‌ دچار چاقی بیش از حد شکم و پهلو و سینه هام هستم . نفخ بسیار زیادی دارم . بنظرتون چیکار باید انجام بدم ومشکلم چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت