زمان مطالعه: 6 دقیقه
قوی ترین پایین آورنده قند خون

قویترین پایین اورنده قند خون

پایین آوردن قند خون در افرادی که مبتلا به قند خون بالا یا همان بیماری دیابت می باشند، یکی از مهم ترین نکات در زندگی روزمره می باشد. علاوه بر قرص های کنترل کننده و کاهش دهنده قند خون، بعضی مواد خوراکی وجود دارند که میزان قند خون را بصورت طبیعی کاهش می دهند و بهترین پایین اورنده قند خون هستند. استفاده از این گونه مواد از آن جهت حائز اهمیت است که هیچ عوراضی ندارند و مصرف آن ها در یک رژیم غذایی مناسب می تواند سطح سلامت جسمی فرد را ارتقا دهد.

پایین اورنده سریع قند خون طب سنتی

قند خون در طب سنتی

برای این که بدانیم قوی ترین پایین اورنده قند خون چیست؟ اول باید بدانیم چند نوع قند خون داریم،در طب سنتی ما دو نوع قند خون داریم:

۱٫قند خون سرد: افرادی که که قندشان در اثر استرس افزایش پیدا میکنه، سفید پوست هستند، تمایل به خوردن شیرینی دارند این افراد قند خون از طبع سرد دارند،داروی خانگی برای پایین اوردن قند خون این افراد شربت سرکنگبین است که روزی یک لیوان به این افراد توصیه میشود اگر سرکه انگبین در دسترس نبود هر جوشانده گرمی که در ادامه توضیح داده شده مصرف شود.

۲٫قند خون گرم:این نوع قند خون بیشتر دامن گیر مرد ها میشود. زیرا خصوصا در کشور ما مرد ها علاقه زیادی به خوردن گرمی جات شیرین دارند،قند خون گرم با خوردن شیرینی افزایش پیدا میکنه و ربطی به استرس ندارد. این افراد میتوانند چند رویه درمانی را اجرا کنند که برایشان بسیار موثر است اول حجامت برای این افراد بسیار حجامت مفید است دوم میتوانند از ترکیب های گس و ترش مزه استفاده نمایند،مانند جوشانده آب زرشک،آب انار ترش.

اما قویترین پایین اورنده قند خون چیست؟

بهترین و قوی ترین پایین آورنده قند خون دیابت و کلاهک بادمجان ،در ادویه جات دارچین نکته:(دارچین برای افراد دارای فشار بالا توصیه نمی شود)،در دمنوش گزنه و شنبلیله ،قهوه تلخ مانند اسپرسو،جو و محصولات آن خصوصا سویق جو می باشد. به نوعی می توان جو را به عنوان معجزه درمان دیابت معرفی کرد. توصیه می شود افراد دیابتی به هیچ وجه از مصرف جو و مشتقات آن غافل نشوند.

نکته مهم (بهترین و قویترین پایین اورنده قند خون داروهای قند بالا،قند منگه، قند جدید، قند زرد، می باشد که بسیار در درمان و کنترل دیابت موثر هستند.) دارو هایی مثل قند جدید را میتوان در کپسول مانند قرص به عنوان قرص پایین اورنده قند خون استفاده کرد.

 

لیست مواد غذایی پایین اورنده قند خون، موارد و نحوه مصرف این مواد غذایی ارزشمند که در ادامه به آن می پردازیم:

کلاهک بادمجان

طریقه مصرف کلاهک بادمجان چهار عدد کلاهک بادمجان را در یک قوری میریزیم و روی شعله ملایم گاز پانزده دقیقه میجوشانیم حال یکی از بهترین معجون های پایین آورنده قند خون را داریم که این جوشانده یک معجون انسولین ساز و پایین آورنده قند خون فوری است.

دمنوشهای پایین اورنده قند خون

دمنوش های گزنه و شنبلیله

از قوی ترین دمنوشهای پایین اورنده قند خون این دوگیاه هستند که باید به صورت جدا جدا دم شوند و حداقل بین مصرفشان یک ربع فاصله باشد. طریقه مصرف آن ها مانند جوشانده قبلی سه تا چهار قاشق در قوری میریزیم و یک ربع روی شعله ملایم گاز دم میکنیم توجه داشته باشید. که این دمنوش ها باید بصورت هر روزه مصرف شوند. تا اثر درمانی خودشون رو کامل کنند نکته ای که هست جوشانده این دو گیاه بسیار تلخ هست و مورد دیگر استفاده از شنبلیله در غذا های افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است.

قهوه

نوشیدن قهوه های تلخ مانند اسپرسو یا قهوه ترک یکی از روش های کاهش سریع قند خون در خانه میباشد. البته این یک پایین اورنده قند خون فوری است و نوشیدن زیاد قهوه در طب سنتی توصیه نمیشود زیرا باعث افزایش سودا شده و باعث مشکلات کم خوابی،سیاهی زیر چشم و فکر خیال زیاد میشود.

 

ادویه پایین اورنده قند خون

دارچین

یکی دیگر از پایین آورنده های سریع قند خون و بهترین ادویه پایین اورنده قند خون در طب سنتی دارچین است. که بسیار روی کاهش قند تاثیر دارد و حتی کنترل قند را هم به خوبی انجام میدهد. مصرف دارچین برای افراد دیابتی نیاز به رعایت ملاحضاتی دارد. ۱٫ فردی که برای دیابت دارچین مصرف میکند مبتلا به فشار بالا نباشد چون دارچین طبعی گرم خشک و باعث بالا رفتن طپش قلب و فشار خون میشود که برای این افراد توصیه نمیشود. ۲٫ افرادی که مبتلا به بیماری قند خون از نوع طبع گرم هستند که یعنی به شیرینی جات بسیار علاقه دارند و صورت سرخی دارند توصیه میشود از دارچین برای پایین اوردن قند خون استفاده نکنند. ۳٫ افرادی که دارای طبع صفرای یا گرم خشک هستند  علا‌‌یم این افراد زردی صورت زردی چشم ها و لاغری شدید هست که این افراد هم نباید دارچین را به عنوان پایین آورنده قند خون استفاده کنند.

سویق جو

بهترین روش استفاده از جو، بصورت سویق می باشد. اما سویق چیست؟ سویق هر ماده ای عبارت است از پودر آن ماده که تحت شرایط خاص و بدون روغن تفت داده شده باشد. بهترین زمان مصرف سویق جو صبح ناشتا و ظهر به جای وعده ناهار می باشد. برای این منظور حدود ۲ قاشق غذاخوری از سویق را بصورت خشک و خالی میل کنید. بهتر است سویق با آب میل نشود. اگر سویق را بصورت یکجا داخل دهان بگذارید ممکن است احساس خفگی ایجاد کند. برای رفع این مشکل، میزان مورد نیاز از سویق را جدا کرده و داخل ظرف جداگانه بریزید. حال با قاشق کوچک تر یا با انگشتان دست، هر بار مقدار کمی از سویق را داخل دهان بگذارید به گونه ای که با بزاق دهان پایین برود. همچنین سویق جو را می توان داخل خورشت و غذای افراد دیابتی نیز استفاده نمود.

فروشگاه خرید سویق جو

از نان

یکی دیگر از قویترین پایین اورنده های قند خون استفاده از جو، جایگزین کردن نان مصرفی، از نان سفید و بدون سبوس، به نان جو می باشد. این مورد نیز تاثیر بسزایی در بهبود مقادیر قند خون در افراد دیابتی دارد. زیرا هم ورودی آرد سفید و بدون سبوس کاهش پیدا می کند و هم آرد جو که همراه با سبوس است جایگزین آن می شود. از اصلی ترین مضرات نان سفید، بالابردن میزان قند خون، ایجاد مقاومت به انسولین و یبوست می باشد که همگی برای افراد دیابتی مضر می باشد.

آب جو

پایین اورنده سریع قند خون طب سنتی استفاده از آب جوی طبیعی می باشد. برای تهیه آب جوی طبیعی به جوی پوست کنده دو سر نیاز دارید. برای تهیه یک لیوان آب جوی طبیعی، یک قاشق غذاخوری از جو را داخل ۴۰۰ میلی لیتر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه، آب به رنگ قرمز تیره در می آید که نشان میدهد آب جوی شما حاضر است. توجه داشته باشید زمان جوشیدن زیاد نشود که سبب غلیظ شدن آب جو می شود که ایجاد مشکل می کند. آب جوی طبیعی دارای طبع سرد و تر می باشد. رطوبت بخش و برای افراد لاغر نیز مفید می باشد. اما افرادی که دارای طبع سرد می باشند، بهتر است از عسل یا چوب دارچین به عنوان مصلح آب جو استفاده کنند.

شاخص گلیسمی

شاخص قند خونی یا ضریب گلیسمیک در مواد خوراکی، عددی است بین ۰ تا ۱۰۰ که نشان می دهد با مصرف یک ماده غذایی، قند خون یا گلوکز خون چه مقدار بالا و در چه مقدار زمانی می رود. این شاخص برای گلوکز خالص ۱۰۰ می باشد. هر چه عدد این شاخص برای یک ماده غذایی کمتر باشد، نشان دهنده این است که آن ماده غذایی میزان قند خون را کمتر افزایش می دهد. ضریب گلیسمیک جو ۲۵ می باشد. این عدد کمترین میزان در بین همه ی غلات و اکثر مواد غذایی می باشد. هم چنین اضافه کردن جو به مواد غذایی دیگر باعث پایین آوردن ضریب قندخونی آن ماده می شود.

البته مواد غذایی دیگری نیز با ضریب قند خونی پایین وجود دارند که برای افراد دیابتی مفید است. مانند بامیه با ضریب قند خونی ۲۰٫ جو علاوه بر دارا بودن ضریب قند خونی پایین به افزایش ترشح انسولین و افزایش جذب انسولین نیز کمک می کند. زیرا علت اصلی دیابت، عدم ترشح انسولین به میزان مورد نیاز بدن توسط پانکراس یا عدم توانایی جذب انسولین توسط سلول ها می باشد که منجر به بوجود آمدن دیابت نوع ۱ و نوع ۲ می شود. مقاله “درمان دیابت” به طور مفصل به توضیح این مورد می پردازد.

واتساپ طب دین

قویترین پایین اورنده قند خو

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت