زمان مطالعه: 5 دقیقه
زنیان و گردو برای کلیه مسخن نارسایی کلیه نی نی سایت

ترکیب زنیان و گردو برای کلیه

کلیه، از مهم ترین اندام های حیاتی برای بدن :

بدن انسان دارای دو کلیه در ناحیه پایین و پشت شکم می باشد. وظیفه اصلی کلیه پاکسازی خون را بر عهده دارد. کلیه مایعات اضافی و مواد شیمیایی حاصل از سوخت و ساز بدن را تبدیل به ادرار کرده تا به وسیله مثانه و مجاری ادرار از بدن خارج شود. مشکلات کلیه می تواند منجر به ایجاد مشکل در کارکرد کلی بدن شود. زمانی که کلیه ضعیف شود، خون به طور صحیح تصفیه نمی شود یا کلیه مجبور است با فشار مضاعف وظایف خود را انجام دهد.

انواع مشکلات کلیه کیست سنگ کم کاری کلیه نی نی سایت

 

مشکلات کلیه شامل چه مواردی است؟

مشکلاتی که در کلیه ایجاد می شود را می توان به سه بخش تقسیم بندی کرد:

  • بیماری مزمن کلیوی، که در نهایت می تواند به کم کاری و نارسایی کلیه تبدیل شود.
  • سنگ کلیه
  • کیست کلیه

در این مطلب به بررسی مشکل اول که بخاطر ضعف و ناتوانی کلیه به وجود می آید را بررسی می کنیم :

 

انواع نارسایی کلیه نی نی سایت حکیم ضیایی

 

انواع نارسایی کلیه

نارسایی و ضعف کلیه به دو صورت در بدن پدیدار می شود :

  • renal failure: در این حالت نارسایی کلیه به یک باره و به صورت آنی در بدن فرد پدیدار می شود. ضعف ایجاد شده معمول شدید است و بیمار تحت درمان دارویی، پرهیزات شدید غذایی و تحت درمان با دستگاه دیالیز قرار می گیرد.
  • chronic kidney disease (CKD) : یا بیماری مزمن کلیوی که به مرور و طی چندین ماه یا چندین سال در بدن به وجود می آید. این نوع مشکل در مراحل اولیه علاِم محسوسی ندارد و معمولا مدت زمان زیادی از زمان شروع بیماری تا تشخیص آن توسط بیمار سپری می شود. عوارض ایجاد شده در این مشکل برگشت پذیر نیستند و معمولا بیمار برای همیشه باید تحت درمان و کنترل بیماری باشد. این مشکل بسیار رایج تر می باشد و حدود ۴۰ درصد از مبتلایان از آن بی خبر اند.

 

چه عواملی سبب بروز بیماری مزمن کلیوی می شود؟

دیابت (نوع ۱ و ۲) و فشار خون مهم ترین و اصلی ترین عوامل بوجود آمدن بیماری های کلیوی هستند. عوامل دیگری هم چون مشکلات قلبی، استعمال دخانیات، چاقی و عوامل ارثی نیز در بوجود آمدن این مشکل تاثیز گذار هستند.

 

علائم نارسایی کلیه چیست؟

  • کاهش مقدار ادرار ( اگرچه ممکن است همه افراد این علامت را نداشته باشند)
  • تجمع مایعات در بدن که باعث تورم در ساق پاها و سینه می شود.
  • وجود خون در ادرار
  • احساس نیاز به تخلیه مکرر ادرار در هنگام شب

 

واتساپ طب دین

 

آزمایش و تشخیص

برای تشخیص اولیه مشکلات کلیه می توان از آزمایش ادرار، آزمایش خون و در نهایت روش های مختلف عکس برداری ماندد سی تی اسکن و …استفاده نمود.

هنگامی که کلیه قادر نباشد به درستی خون را فیلتر کند، ممکن است برخی مواد لازم برای بدن به داخل ادرار نشت کند. وجود مقادیر بالای پروتئین در ادرار می تواند نشان از مراحل اولیه یا پیشرفته مشکلات کلیوی باشد. البته صرفا وجود پروتئین درادرار نمی تواند نشانه از مشکل کلیوی باشد. زیرا ممکن است پروتئین اضافه بدن از طریق ادرار دفع شود. اما زمانی که پروتئین دریافتی در فرد کنترل شده باشد و باز هم مقدار پروتئین در ادرار بالا باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که فرد دچار مشکلات کلیوی باشد.

 

آیا دفع پروتئین را جدی بگیریم؟

دفع پروتئین در اکثر موارد خطرناک است. بجز حالتی که فرد ورودی پروتئین زیادی دارد و پروتئین اضافه از طریق ادرار دفع می شود، موارد دیگری سبب بروز این حالت می شوند که اکثرا مشکلات جدی می باشد، مانند:

  • مشکلات سیستم ایمنی مانند لوپوس
  • سرطان خون
  • مشکلات قلبی عروقی
  • سرطان کلیه
  • نارسایی قلبی

وجود پروتئین در مدفوع ارتباطی با کارکرد کلیه ندارد. این مشکل معمولا به سبب وجود برخی مشکلات در روده بزرگ به وجود می آید.

 

چگونه کلیه خود را سالم نگهداریم؟ برای حفظ سلامت کلیه، لازم است کلیه گرم و پرکار باشد. برای گرم بودن کلیه لازم است چربی های مفید دور کلیه به اندازه کافی موجود باشند. به چربی های مفید دور کلیه به اصطلاح پی قلوه گاه گفته می شود. نوره کشیدن به طور مستمر باعث تقویت پی قلوه گاه و گرم شدن کلیه خواهد شد. همچنین بستن پهلوها با شال کمر، مخصوصا در فصول سرد سال، باعث از بین نرفتن گرمی کلیه ها خواهد شد.

 

اما مورد مهمتر، چگونه کلیه فعال و پرکار داشته باشیم؟

خوراکی هایی وجود دارند که مصرف آنها برای تقویت کلیه حیاتی است. زیرا به طور خاص روی کارکرد کلیه تاثیر می گذارند. هویج، سنجد، زنیان و گردو از مهم ترین مواد برای تقویت کلیه می باشند.

 

ترکیب طلایی زنیان و گردو برای کلیه

زنیان و گردو هر دو دارای طبع گرم و خشک می باشند. بهترین زمان مصرف زنیان و گردو در فصل زمستان می باش که هوا سرد است. مصرف این ترکیب سبب گرمی بدن و به طور خاص گرم شدن کلیه ها و از بین رفتن سردی کلیه ها می شود. گرمی کلیه را از دو جهت می توان در نظر گرفت. اولا مصرف زنیان و گردو سبب تقویت چربی دور کلیه که اصطلاحا به آن پی قلوه گاه می گویند، می شود. پی قلوه گاه از موارد مهم در سلامت بدن به شمار می آید. افرادی که مقدار کمی چربی در اطراف کلیه آن ها موجود است، از این ناحیه به شدت آسیب پذیر می شوند و با رسیدن اندکی سرما و رطوبت به ناحیه پهلو ها، دچار درد و سردی کلیه می شود. لذا توصیه می شود در فصل سرما حتما از شال پشمی یا طبی کمر برای گرم نگهداشتن کلیه ها استفاده شود. زیرا کلیه برای کارکرد مطلوب نیاز به گرمی دارد و معمولا کلیه ها از گرما آسیب نمی بینند. ثانیا گرمی کلیه عبارت است از فعال و پرکار بودن کلیه. فعال نبودن کلیه سببب بروز مشکلات و بیماری ها، سنگ کلیه و تجمع آب و مواد اضافه در بدن خواهد شد.

توصیه می شود افرادی که دارای بیماری های کلیه می باشند. به صورت مستمر، هر شب بین ۳ الی ۵ قاشق غذا خوری از ترکیب زنیان و مغز گزدو استفاده کنند. این ترکیب برای کلیه های ضعیف بسیار حیاتی و مهم می باشد. حتی کسانی که نارسایی کلیه دارند و دیالیز می شوند، با مصرف مستمر این ترکیب می توانند در دراز مدت این مشکل را برطرف کنند و حتی در افرادی که یاز به پیوند کلیه هستند، با مصرف این ترکیب کلیه ها فعال شده و نیاز به پیوند کلیه از بین می رود. البته مصرف این ترکیب در فصل تابستان و در افراد گرم مزاج ممکن است مشکلاتی همچون جوش زدن پوست و غلبه مزاج صفرا ایجاد کند که این افراد می توانند با مصرف موارد دیگر باطبع سرد، مانند سرکه انگبین، این مشکلات را نیز به حداقل برسانند. زیرا سلامت و کارکرد کلیه ها بسیار مهم می باشد.

 

 

مسخن چیست؟

ترکیب کامل تر از زنیان و گردو در طب اسلامی وجود دارد که به آن مسخن گفته می شود. مسخن در لغت به معنای گرم کننده می باشد. به سبب اینکه این ترکیب، بهترین گرم کننده کلیه ها می باشد به آن مسخن می گویند. ترکیبات مسخن عبارت اند از: زنیان، مغز گردو، هویج و سنجد که در درمان انواع بیماری های کلیوی به طور معجزه آسا عمل می کند.

 

 

کامنت

 

واتساپ طب دین

 

به اشتراک بگذارید

15 پاسخ به “ترکیب زنیان و گردو برای کلیه”

  1. سلام .از مطالب بسیار مفید شما کسب تجربه کردیم از تین بابت تشکر میکنیم
    ترکیبات گردو و زنیان و هویج و سنجد به چه صورت باید باشن اگه توضیح بدین خیلی ممنون میشیم ترکیبات گردو و زنیان رو شما گفتین اما هویج و سنجد رو چجوری ترکیب کنیم 🌹🌹🌹

  2. سلام، وقتتون بخیر
    لطف میکنید بفرمایید مقدار هر کدوم به چ صورت باشه و چ زمانی دقیقا استفاده کنیم؟قبل و بعد از خواب یا شام؟خیلی ممنونم

  3. آسیاب زنیان و مغزگردو را با یک لیوان آب ولرم میل کنیم خیلی تلخه و بد مزه درسته ؟
    نیاز نیست پالش بشه؟؟
    نمیشه شیرینش کرد ؟؟

  4. سلام
    وقت بخیر
    پسرم چندین سال است که مبتلا به سندروم نفروتیک است و تحت نظر پزشک از داروهای شیمیایی استفاده میکند
    برای بهبود یا درمان روشی مدنظر شما هست که پیشنهاد کنید ؟ ایا ترکیب گردو و زنیان مفید است ؟ به چه میزان ؟
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    باتشکر از شما
    ۰۹۱۲۰۳۳۰۲۷۷

  5. سلام من لاغرم بعد بعد بدنم گرمه یا گرم مزاج از تنبلی کلیه و دفع پروتیین رنج میبرم میتونم از این ترکیب همراه سرد کننده بخورم یا فقط باید سرد کننده و صفرابر بخورم

    1. سلام وقتتون بخیر بله متونید استفاده کنید ولی کنارش از داروی صفرابر استفاده کنید حتما
      البته در فصل های سرد مثل پاییز و زمستان مشکلی ایجاد نمی کنه و نیازی نیست در این دو فصل صفرابر و سرد کننده استفاده کنید
      از بستن پهلوهاتون با شال غفلت نکنید

    1. سلام هم میتونید آنلاین از سایت خرید بزنید و هم میتونید تو شبکه های اجتماعی به خط ۰۹۱۰۹۱۲۴۴۲۶ پیام بدین تا براتون ارسال کنیم 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت