زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوشانده کلاهک بادمجان برای دیابت نی نی سایت

دیابت و کلاهک بادمجان

برای دیابت چی خوبه ؟

دیابت از مشکلاتی است که امروزه خیلی از افراد جامعه با آن درگیر هستند و با مصرف انسولین سعی می کنند آن را کنترل کنند؛ موارد بسیاری برای پایین آوردن دیابت در طب سنتی و اسلامی وجود دارند؛ از جمله مواردی که برای کاهش قند خون می توان به آن ها اشاره کرد مصرف سویق جو است که یکی از ترکیباتی است که می تواند در پایین آوردن قند خون مفید واقع شود؛ اما اگر دنبال راهکاری سریع برای آن هستید لازم است از جوشانده کلاهک بادمجان استفاده کنید.

از موارد بسیار مهمی که در طب سنتی و اسلامی برای کاهش قند خون و دیابت بسیار کاربرد دارد و برای پایین آوردن فوری قند خون استفاده می شود مصرف جوشانده ی کلاهک بادمجان است. بادمجان خود به تنهایی یکی از پرخاصیت ترین آفریده های خداوند است. در مورد مزاج بادمجان در طب اسلامی اینگونه است که بسته به شرایط هر فصل عمل می کند و امام هادی (ع) می فرماید : برای ما بادمجان فراوان بیاورید چون هنگام گرما سرد و در هنگام سرما گرم است و از این حدیث می توان برداشت کرد که بادمجان کاملا سازگار با طبع انسان است و به بدن انسان آسیبی نمی رساند. برای آشنایی با فواید جوشانده ی کلاهک بادمجان همراه ما باشید.


چه چیزی باعث شده جوشانده کلاهک بادمجان برای دیابت تاثیر گذار باشد ؟

همانطور که می دانید رنگ بادمجان بنفش تیره رنگ است و علت وجود این رنگ ماده ای مفید و فوق العاده به نام نایونین است. ناسونین نه تنها یک پاک کننده قوی رادیکالهای آزاد است ، بلکه یک کلاتور آهن نیز هست. اگرچه آهن یک ماده مغذی ضروری است و برای انتقال اکسیژن ، عملکرد ایمنی طبیعی و سنتز کلاژن ضروری است اما مقدار بالای آهن چیز زیاد خوبی نیست. آهن اضافی تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهد و با افزایش خطر بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط است.

دومین مورد این است که بادمجان دارای فیبر بسیار بالایی است که از سیستم گوارش به صورت دست نخورده عبور خواهد کرد. فیبر با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن می تواند قند خون را کاهش دهد. جذب کندتر سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. همچنین وجود پلی فنول ها و ترکیبات گیاهی موجود در بادمجان ممکن است باعث کاهش جذب قند و افزایش ترشح انسولین شود که هر دو می توانند به کاهش قند خون کمک کنند.

واتساپ طب دین


بررسی روایات درباره خواص بادمجان :

بادمجان یکی از محبوب ترین و پر سود ترین خوراکی ها است و روایات متعددی درباره بادمجان وجود دارد که ما را از خاصیت بی نظیر بادمجان مطلع می کند. در روایتی از امام صادق (ع) داریم که می فرماید :

  • بادمجان که درد را میبرد و دردی را ایجاد نمیکند و برای تمام طبایع مناسب است؛ بر شما باد به بادمجان که شفاست و باعث ایمنی از پیسی می‌شود.

پیامبر اکرم (ص) درباره بادمجان می فرماید :

  • هرکه بادمجان را به نیت درد بخورد، درد است و هرکه آن را به قصد دارو بخورد، دارو است البته این روایت در زمان بریدن درخت خرما استثنا شده، زیرا در روایتی آمده است که : و بادمجان را در هنگام بریدن درخت خرما بخورید که هیچ دردی در آن نیست.


بررسی فواید بادمجان در طب سنتی و اسلامی :

بادمجان ها غذایی غنی از مواد مغذی هستند ، به این معنی که حاوی مقدار کافی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر در مقدار کمی کالری هستند. آن ها سرشار از آنتوسیانین هستند ، رنگدانه ای با خواص آنتی اکسیدانی که می تواند در برابر آسیب سلولی محافظت کند. بادمجان ها سرشار از فیبر و پلی فنول هستند که هر دو ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کنند.

 

نحوه استفاده از کلاهک بادمجان برای پایین آوردن قند خون و دیابت :

برای استفاده از جوشانده ی کلاهک بادمجان شما نیاز به تعداد ۷ عدد کلاهک بادمجان دارید. پس از جدا کردن قسمت سبز رنگ بالای بادمجان که همان کلاهک بادمجان است تنها نیاز است آن ها را درون قابلمه بریزید و تا مقداری که آب به روی آن بیاید داخل آن آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا آب بجوشد. پس از خنک شدن و صاف کردن جوشانده آن را زمانی که قند خونتان بیش از اندازه زیاد شده میل کنید.

به اشتراک بگذارید

4 پاسخ به “دیابت و کلاهک بادمجان”

      1. سلام علیکم
        احتراما آب جوشنده شده بادمجان در روز یک مرتبه باید میل شود؟ و آن یک مرتبه چه میزان میباشد یعنی نصف لیوان، یک لیوان چقدر؟
        تشکر و ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت