زمان مطالعه: 11 دقیقه
قویترین از بین برنده جوش صورت

سریعترین و قویترین از بین برنده جوش در طب سنتی

جوش در کنار غدد چربی به وجود می آید و بزرگ‏ترين غده‏هاى چربى در صورت وجود دارند، بنابراين جوش بيشتر در صورت به وجود می آید؛ جوش صورت از شيرخوارگى تا ۶۰ سالگى ممكن است به وجود آيد، ولى شايع‏ترين آن از سنين ۱۲ تا ۱۹ سالگى، جوش های خفيف، ۱۸ تا ۲۰ سالگى، جوش های متوسط و ۲۰ تا ۳۰ سالگى، و به طور کلی جوش زدن درمردان شايع‏تر از زنان مى‏باشد. در کنار ما باشید تا عوامل از بین برنده جوش صورت را بررسی کرده و راه های سریع و ایمن برای از بین بردن ریشه ای جوش بررسی کنیم.

عوامل زيادى ممكن است موجب بروز جوش‏ صورت جوانى و آكنه‏ها شوند كه مهم‏ترين آن‏ها عبارتند از:

  • چربى هورمونى‏
  • احتباس چربى‏
  • استرس و عصبانيت‏
  • تغذيه‏
  • عفونت‏
  • عوامل ارثى و ژنتيك‏
  • عوامل ناشناخته‏
  • اضطراب و پريشانى‏

به نظر بعضى از افراد، در بعضى خانواده‏ها جوش جوانى ارثى است و به هيچ صورت نمى‏توان مانع بروز آن شد، ولى بايد توجه كرد كه ممكن است آن خانواده‏ها به علت عادت‏هاى غلط غذايى يا رفتارهاى عصبى و روانى و يا محيط نامناسب و مشكلات ديگر خانوادگى دچار اين عارضه شده‏ اند و به غلط آن را ارثى تلقى كرده‏ اند. در افراد عادى به ‏طور متوسط، در هر سه ساعت، ۶۹/ ۱ ميلى‏گرم چربى از ۱۰ سانتى‏متر مربع پوست‏شان ترشح مى‏شود، درحالى‏كه اين مقدار ترشح چربى در افراد مبتلا به جوش غرور جوانى ۷۵/ ۲ ميلى‏گرم است. بررسى‏ها نشان مى‏دهد كه فقط ۳۷% از كسانى كه مبتلا به جوش غرور جوانى شده ‏اند داراى پوست چرب هستند.

چربى پوست شرط لازم نيست، ولى بين جوش و چربى پوست ارتباط وجود دارد.

به تجربه ثابت شده است كه  علت جوش صورت در زنان جوان مصرف قرصهاى ضد حاملگى نزد زنان جوان باعث افزايش جوش صورت مى‏گردد.

جوش‏ها در مناطقى از بدن، مثل: صورت، پيشانى، گونه‏ ها، پس گردن، قسمت بالاى پشت و سينه ظاهر مى‏شوند كه مملو از غدد چربى هستند. در اين مناطق در هر سانتى‏متر مربع ۴۰۰ تا ۹۰۰ غده و در ديگر قسمت‏هاى بدن در هر سانتى‏متر مربع كمتر از ۱۰۰ غدد چربى وجود دارد.

 

علت جوش صورت از دیدگاه طب سنتی

يبوست يكى از بزرگترين علل بيماريهاى پوستى و علت جوش طولانی مدت روی صورت وبدن است. اگر روده‏ها كار خود را بخوبى انجام ندهند موادّ زايد به طور منظّم و بسرعت از راه روده‏ها دفع نمى‏شوند و اين وظيفه بر عهده پوست‏ عوارضى هستند كه به پوست محوّل مى‏گردد كه بايد مواد اضافى را به خارج دفع كند. همچنين داروهاى مختلف بويژه داروهايى كه منشأ فلزى دارند و در نتيجه درمانهاى پزشكى گوناگون در دستگاههاى بدن جمع شده‏اند از راه پوست به خارج مى‏ريزند. بسيارى از بيماريهاى پوستى بخصوص تورّم و التهاب پوست از اين راه ايجاد مى‏شوند.

 

از بین بردن جوش برای همیشه

در طبّ رسمى بيماريهاى پوستى با وضع داخلى افراد و طرز زندگى آنها ارتباطى ندارد و به همين دليل است كه پزشکی نوین هیچ گونه درمان قطعی برای آن ندارد ، زيرا بيمارى را منحصرا به طور موضعى درمان مى‏كنند و به وضع داخلى بيمار توجّهى ندارد، مثلًا براى معالجه بيمارى پوستى نظير جوش صورت (كه مسلّما در نتيجه سوء تغذيه و يبوست ايجاد مى‏شود) ندانسته از پماد و كرمهاى موضعى استفاده مى‏كنند و در حالى كه اگر به دنبال از بین رفتن همیشگی جوش ها هستید فقط با يك دوره پاكسازى منظّم بدن این امر امكانپذير است .

انواع جوش صورت :

جوش‏ قرمز پوست‏

اگر بر سطح پوست بدن جوش‏هاى قرمز مى‏زند، ضمن پرهيز از خوردن: چربى‏جات، غذاهاى سرخ‏كرده، گوشت گوسفند و گاو، گوشت جوجه ‏ى كبوتر، تخم‏ مرغ، گردو و گوجه‏ فرنگى و پرهيز از شستشو بدن با انواع صابون، شامپو و موادهاى اسيدى و پوشيدن لباس‏هاى نايلونى و پلاستيكى، بايد آب‏ليمو، آب هويج، آب شلغم خام و شربت آب‏ليمو با عسل زياد مصرف كنيد.

البته در بعضی مواقع  این جوش های قرمز که همراه با خارش زیاد باشد نشان دهنده غلبه دم یعنی زیاد بودن خون در بدن است.

چند درمان خانگی جوش های قرمز:

  • براى درمان آن بايد آرد جو را با آب ريواس مخلوط كنيد و روى آن‏ها بماليد.
  • آن‏ها را با آب دم‏كرده‏ جعفرى بشوييد.
  • يك مشت برگ تازه‏ى هلو را بكوبيد و شب‏ها روى آن ضماد كنيد.
  • هر روز ۶۰ گرم از برگ‏هاى كاهو را در ۱ ليتر آب بجوشانيد و با آب صاف‏ كرده‏ آن پوست را بشوييد.
  • خيار را رنده كرده و در شير بخيسانيد و پس از چند ساعت آن شير را بنوشيد.
  • آب پياز خام را با سركه مخلوط كنيد و روى آن‏ها بماليد.
  • هر روز ۲۰ گرم برگ و گل و ساقه‏ بنفشه‏ فرنگى را در نيم ليتر آب سرد، ۲ ساعت بخيسانيد، بعد در همان آب دم كرده، سپس آب صاف ‏كرده‏ آن را چهار مرتبه در طول روز بنوشيد و چند هفته اين كار را تكرار كنيد.
  • مقدارى آب‏ ليمو را نمك بزنيد و روزى سه مرتبه روى آن‏ها بماليد.
  • هميشه در حمام سفيدآب را روى آن‏ها بماليد، مدتى صبر كنيد و بعد بشوييد.
  • آن‏ها را با آب جعفرى تازه بشوييد، بعد تره‏ تازه را چرخ كنيد و با سماق مخلوط كرده و روى آن‏ها ضماد كنيد.
  • روزى يك مرتبه عسل را روى آن‏ها مالش دهيد و مالش را آن‏قدر ادامه دهيد تا كاملا آثارى از عسل نماند.

 

جوش‏ صورت نوزاد

اگر جوش‏هاى ريز و قرمز رنگى بر پوست صورت كودك مى‏زند، نبايد صورتش را با صابون و شامپو و مواد اسيدى ديگر شستشو دهيد و فقط با آب ولرم بشوييد.

براى درمان آن‏ها بايد نصف ليوان آب هويج خام را با نصف ليوان شير مخلوط كنيد و كمى نمك بزنيد و در طول روز به مرور به او بخورانيد.

  • پنج گرم گل بنفشه‏ فرنگى خشك را در يك ليوان آب جوش بريزيد و شب تا صبح بخيسانيد و صبح در همان آب ۲ دقيقه بجوشانيد، بعد آب صاف‏ كرده‏ آن را با يك ليوان شير مخلوط و شيرين كرده و ناشتا به او بخورانيد و هرچه از آن را مصرف نكرده در طول روز به مرور به او بدهيد.

 

جوش‏ چركى‏

براى درمان جوش‏ چركى صورت  بايد هر روز نصف ليوان آب‏ليمو را به تنهايى يا با آب هويج، يا آب پياز، يا آب سير و يا آب شلغم خام مخلوط كنيد و بنوشيد.

  • گل ارمنى، گل قبرسى و قيموليا را به نسبت مساوى مخلوط كنيد و به اندازه‏ى نصف همه‏ آن‏ها اقاقيا اضافه كرده، نرم بساييد و با گلاب به صورت خمير درآورده و بر محل جوش‏ها بماليد.

 

جوش‏ سياه روى پوست

براى برطرف كردن جوش‏هاى سياه كه بر سطح پوست ظاهر مى‏شوند که معولا به خاطر غلبه سودا یعنی سردی و خشکی بر روی بدن هست.

  • بايد شب‏ها گوجه‏ فرنگى را دو نيم كرده و خوب روى آن‏ها مالش دهيد و صبح روز بعد برگ تمشك تازه‏ كوبيده شده را روى آن‏ها مالش دهيد و كمى بعد بشوييد.

 

جوش‏هايى كه پهن مى‏ شود

براى برطرف كردن جوش‏هايى كه روى سطح بدن ظاهر شده و پهن مى‏شوند بايد آسیاب کرده غوره را روى آن‏ها ضماد كنيد.


جوش‏هاى مزمن

اگر جوش‏هاى سطح پوست مزمن شده ‏اند، ضمن پرهيز از خوردن: گوشت گوسفند و گاو، گوشت جوجه‏ كبوتر، غذاهاى سرخ‏كرده، تخم‏ مرغ، گوجه ‏فرنگى، انواع فلفل، ادويه‏جات، شيرينى‏هاى قنادى و پرهيز از شستشو با انواع صابون و شامپو

بايد مغز بادام تلخ را نرم بكوبيد، يا كمى روغن بادام تلخ را با سركه خمری مخلوط كنيد و شب‏ها روى آن‏ها بماليد.

 

جوش‏هايى كه تبديل به زخم یا اگزما شده ‏اند 

براى درمان جوش‏هايى كه تركيده و تبديل به زخم شده‏اند بايد هر روز يا هر شب مورد و ماش ساييده شده را با سركه مخلوط كرده و بر آن ضماد كنيد.

 

جوش‏ خارش‏دار

براى برطرف كردن جوش‏هايى كه خارش هم دارند، ضمن پرهيز از خوردن: غذاهاى سرخ‏كرده، تخمر‏مرغ، مغز گردو، چربى‏جات، گوجه‏ فرنگى، رب گوجه‏ فرنگى، انواع فلفل، ادويه‏ جات، شيرينى‏هاى قنادى و همچنين پرهيز از شستشو با انواع صابون و شامپو  شیمیایی و پوشيدن لباس‏هاى نايلونى و پلاستيكى

چند نمونه از درمان خارش جوش صورت

  1. بايد انار سالم را با پوست و دانه‏ هايش بپزيد، بعد له كرده و روى آن‏ها ضماد كنيد.
  2. حنا را با روغن بادام تلخ مخلوط كرده، روى آن‏ها ضماد كنيد.
  3. آلو را در سركه بخيسانيد، بعد روى آن‏ها ضماد كنيد.
  4. سماق را بساييد، بعد با سركه مخلوط كنيد و روى آن‏ها بماليد.
  5. سماق را نرم بكوبيد و در گلاب بخيسانيد، بعد مقدارى پودر كتيرا را در آن حل كرده و ضماد كنيد.
  6. تخم گشنيز كوبيده را با عسل و روغن زيتون مخلوط كرده و روى آن‏ها ضماد كنيد.
  7. البته یکی از بهترین درمان ها برای این نوع جوش ها حجامت زیر چانه یا حجامت عام است.

جوش‏هايى كه خارش و سوزش دارد

براى برطرف كردن جوش‏هايى كه هم خارش و هم سوزش دارند، ضمن پرهيز از خوردن : غذاهاى سرخ‏كرده، تخم ‏مرغ، مغز گردو، چربى‏جات، بادمجان، گوجه‏ فرنگى، انواع فلفل، ادويه‏ جات، شيرينى‏هاى قنادى

  1. برای درمان سریع بايد آب خيار را بگيريد و بر بدن بماليد.
  2. عدس را نرم بساييد و با سفيده‏ى تخم ‏مرغ مخلوط كرده و ضماد كنيد.
  3. قرنفل را بپزيد و تفاله‏ آن را بكوبيد و بر بدن ضماد كنيد.
  4. برگ‏هاى درخت توت را بكوبيد و با سركه در حمام بر بدن ضماد كنيد.

 

جوش‏هاى سر

جوش‏هايى كه بر پوست سر مى‏زنند دو نوع مى‏باشند: نوع خشك و نوع تر كه اكثرا با خارش و گاهى نيز با سوزش خفيف همراه بوده و اين نوع جوش‏ها غير از پوست سر و بيخ موها در پشت گردن و صورت نيز در بين موهاى ريش مشاهده مى‏شوند.

براى درمان آن پاكسازى بدن به وسيله‏ دم کرده افتيمون یا خوردن  هليله‏ زرد و شاهتره لازم است.

تعديل خلط نيز ضرورى خواهد بود. همچنين گرفتن دوش متوالى روزانه و پرهيز از خوردن غذاهاى محرك و غذاهايى كه طبيعت آن‏ها گرم هستند و گوشت، چربى‏جات، غذاهاى سرخ كرده، گوشت جوجه‏ كبوتر، تخم‏ مرغ، گوجه‏ فرنگى، بادمجان، انواع فلفل و ادويه‏ جات لازم است.

براى درمان جوش سر چه باید کرد؟

لعاب تخم كتان و لعاب تخم خطمى را در يك ظرف شيشه‏ ای  بريزيد و روزى چند مرتبه، هربار مقدارى از آن را با دست بر محل دانه‏ ها  بماليد و ماساژ دهيد، اين كار احتياج به حمام ندارد

ولى اگر دانه‏ ها خارش‏دار و مزمن بودند و براى مدتى طولانى باعث آزار شده‏ اند مى‏توانيد به حمام برويد و با يك جسم خشك و خشن مانند كيسه‏ حمام محكم روى آن‏ها بكشيد تا وقتى كه كاملا پوست كنده شده و محتويات جوش‏ها خارج گردند، سپس قدرى سركه‏ رقيق شده را با آب جوشانده‏ ترشك مخلوط كنيد و بماليد.

* مردارسنگ، زردچوبه، سرنج، انزروت، گوگرد زرد، كات‏كبود، سفيدآب قلع و مازو را به نسبت مساوى خمير كرده و بماليد.

* اقاقيا، قنبيل، زردچوبه و مازو از هركدام ۵ گرم، تخم مورد ۱۰ گرم و ريشه‏ اريسا ۲۰ گرم، همه را به نسبت مساوى نرم بساييد، بعد با ۱۰ گرم مغز بادام تلخ كوبيده شده و مقدارى سركه خمير كرده و بماليد.

* الكليل كوهى، بابونه‏ شيرازى، گل بومادران، مريم‏ گلى و آويشن شيرازى را به نسبت مساوى بجوشانيد و آب آن را به مرور ميل فرماييد.

* نشادر، مردارسنگ و زاج سفيد از هركدام ۵ گرم و سفيدآب قلع و تخم بارهنگ از هركدام ۱۰ گرم، همه را نرم بساييد، بعد با ۱ ليوان گلاب و ۱ ليوان سركه مخلوط كنيد و بماليد و قبل از ماليدن اين دارو، بايد محل خارش را با آب تنباكوى خيلى رقيق به نسبت ۵ گرم در ۱ ليتر آب بشوييد و بعد آن داروى ماليدنى را استفاده كنيد.

 

جوش‏هاى آكنه‏ یا جوش بلوغ

وقتى كه به سن بلوغ نزديك مى‏شويد، احتمال بيشترى دارد كه به آكنه گرفتار شويد.

آكنه يا جوش غرور جوانى، شايع‏ترين بيمارى پوستى در جهان است . اين بيمارى پوستى تقريبا تمام نوجوانان را مى‏تواند به شدت‏هاى مختلف گرفتار سازد. همچنين در بسيارى از افراد، آكنه براى اولين ‏بار مى‏تواند در سنين ۲۰ تا ۳۰ سالگى رخ دهد. شما وقتى كه بر روى پوستتان، دانه‏ هاى سر سياه، سر سفيد يا جوش‏هاى قرمز يا زردى را مشاهده مى‏كنيد و پوستتان چرب مى‏شود، مى‏فهميد كه به آكنه دچار شده‏ ايد، اين علايم كلاسيك آكنه مى‏باشند، پيدايش آكنه، نه به رنگ پوست شما مربوط مى‏باشد و نه به سن و سال شما. بااين ‏حال وقتى كه شما به سن بلوغ نزديك مى‏شويد، احتمال بيشترى دارد كه به اين وضعيت گرفتار شويد، چون در اين سنين پوست شما دچار تغييراتى مى‏گردد كه براى بروز آكنه مستعد مى‏شود. آن چيزى كه اكثر افراد از آن اطلاع ندارند اين است كه چه مدت آكنه در آن‏ها طول مى‏كشد،

صورت، گردن، سينه، پشت و شانه‏ ها به علت اينكه داراى غدد توليدكننده‏ چربى (غدد سباسه‏) بيشترى هستند، به آكنه دچار مى‏شوند.

علت جوش صورت در خانم ها و زنان جوان

جوش‏هايى كه بر پوست صورت يا بدن زنان مى‏زند را بايد با رازيانه درمان كرد، پودر رازيانه را هر شب روى آن‏ها بمالند و يا آب جوشانده يا عرق يا عصاره‏ آن را نيز مى‏توانند بمالند. ضمنا خوردن آن نيز مفيد خواهد بود.

 

درمان جوش بعد از اصلاح

بانوان هم پس از بند انداختن به صورت و اصلاح نمودن، زاج سفيد را به آب سرد زده، به صورت بكشند كه از پيدايش جوشهاى ريز بعد از اصلاح جلوگيرى مى‏نمايد يا از ادكلن استفاده نمايند.

البته مصرف بيش از حدّ ادكلن باعث فرسودگى پوست مى‏شود.

 

درمان جوش تناسلی زنان

استعمال دود عنبر نسارا برای جوش های تناسلی بسیار مفید است

و همچنین دم کرده گیاه پنیرک به صورت موضعی

 

علت جوش صورت در مردان

به نظر مى‏رسد كه بدن انسان به ميزان زيادى به هورمون‏هاى جنسى مردانه (آندروژن‏ها) حساس مى‏باشد، خانم‏ها هم مانند آقايان داراى هورمون‏هاى جنسى مردانه هستند اما از آنجايى كه مقدار اين هورمون‏ها در آقايان خيلى بيشتر مى‏باشد، اكثر آقايان به آكنه دچار مى‏شوند، هورمون‏هاى مردانه باعث مى‏شوند كه غدد توليدكننده‏ چربى در بدن بيشتر فعاليت كرده و چربى بيشترى را توليد كند.

علت جوش صورت در سن بالا

آكنه‏ روزاسه يا آكنه‏ ميانسالى: روزاسه يك نوع اختلال مزمن در پوست صورت است كه معمولا در سنين ميانسالى يا در حدود ۴۰ سالگى شروع مى‏شود.

اين عارضه در زن‏ها مى‏تواند از سنين يائسگى آغاز شود و براى هميشه باقى بماند. ضايعات آكنه‏ روزاسه معمولا در قسمت وسط صورت و محدود به نواحى ميانى پيشانى، بينى، گونه ‏ها و چانه بوده و سطوح خارجى يا اطراف پيشانى و سطوح خارجى گونه‏ ها مصون مى‏ماند. اين عارضه در اثر گشادی رگ‏هاى خونى پوست و به علت فعاليت بيش از حد غدد ترشح كننده‏ چربى مى‏باشد.

 

برای جوش صورت چی خوبه

غذاهاى مجاز عبارت است از: انواع گوشت‏هاى كم‏ چربى و سرخ نشده، غذاهاى كم‏چربى و تهيه شده از روغن مايع نباتى، انواع سوپ‏ها، برنج و نان سبوس‏دار، انواع ميوه ‏ها و سبزى‏ها به خصوص ميوه‏هاى حاوى ويتامين C فراوان (مثل پرتقال و ليمو و زرشك) آشاميدن آب زرشك و آب پرتقال صبح ناشتا (براى آن دسته افرادى كه مبتلا به فشار خون پايين نيستند) مايعات به ميزان ۵/ ۲ ليتر در روز، سالادهايى كه از جوانه‏ گندم و عدس و نخود و غيره تهيه شده باشد.

مواردى كه اين اشخاص بايد رعايت كنند عبارت است از: اجتناب از خوردن شكلات و شيرينى، آجيل، تنقلات، بستنى و غيره غذاهايى كه عده‏اى به آنها حساسيت دارند مثل: شير و پنير و يا سبزى‏هايى مثل بادنجان و گوجه‏ فرنگى و يا تخم ‏مرغ.

ضمنا پاكيزه نگه داشتن پوست و استفاده از لوازم آرايش بهداشتى در بهبود اين عارضه مؤثر است.

 

درمان خانگی جوش صورت

اگر بتوانيد در غذاى روزانه خود به اندازه كافى سبزى و ميوه مصرف نماييد، در دستگاه گوارش و كبد شما عارضه‏اى به وجود نخواهد آمد. با توجّه به تغذيه و بهداشت مزاج خود، مى‏توانيد پوستى صاف و با طراوت داشته باشيد. كسانى كه در فصل بهار و تابستان دچار اين عارضه مى‏شوند، لازم است به دستورات زير توجّه كنند:

۱- شستشوى صورت با صابون اسيدى مانع به وجود آمدن جوش در صورت خواهد شد.

۲- براى رفع و مبارزه با چربى زياد پوست، پس از صابون زدن صورت، بايد پنبه‏اى را كه آغشته به الكل ۹۰ درجه (الكل كامفره) است به چهره كشيد.

۳- مواظبت از كبد شرط اساسى درمان و جلوگيرى از جوش پوست صورت است.

۴- بكار بردن ماسك طبيعى صورت كه از ميوه‏ جات باشد، كمك مؤثّرى مى‏باشد.

 

قاتل جوش صورت

براى از بين بردن جوش صورت يا بدن، پوست گياه ريواس را به پوست صورت يا بدن مى‏ مالید.

 

قویترین از بین برنده جای جوش

باقى ماندن جاى جوش‏ها: همان گونه كه داشتن جوش مى‏تواند به اندازه‏ى كافى بد باشد، ايجاد جوش‏گاه‏هاى (جاى جوش‏هاى) دايم بر روى پوست كه به علت صدمه به قسمت‏هاى عمق ى‏تر پوست به وجود آمده ‏اند هم مى‏تواند بد باشد.

بعد از اينكه يك جوش بهبود مى ‏يابد، به جاى آن يك لكه‏ قرمز مى‏ماند كه اصطلاحا به آن ماكول گفته مى‏شود. ماكول‏ها آخرين علامت التهاب در پوست بوده و مى‏توانند تا شش ماه باقى بمانند.

جای جوش های  ديگرى كه ممكن است ايجاد شود و رنگ آن قهوه‏اى است، اصطلاحا آن را (هيپرپيگمانتاسيون) بعد از التهاب مى ‏نامند. بر اثر فرآيند التهاب پوست، سلول‏هاى حاوى رنگدانه‏ (پيگمان) پوست تحريك شده و تيره‏تر مى‏شوند. اين وضعيت ممكن است حدود ۱۸ ماه باقى بماند و جای جوش های واقعى معمولا مدت بيشترى طول مى‏كشند. اين جوش‏گاه‏ها بر اثر صدماتى كه به علت وجود آكنه ايجاد شده‏اند و هم بر اثر تلاشى كه خود بدن براى ترميم آسيب‏ها به عمل مى ‏آورد ايجاد مى‏شوند.

بعضى از افراد نسبت به سايرين بيشتر مستعد بروز جای جوش هستند و به آسانى به اين مشكل دچار مى‏شوند. روند ايجاد جوش‏گاه‏ها هنوز به خوبى مشخص نشده است اما بيشتر در مواقعى كه آكنه ‏هاى شديد همراه با ندول‏ها و كيست‏ها وجود دارند ايجاد مى‏شوند.

جای جوش را مى‏ توان به دو گروه تقسيم كرد:

  • جای جوشی كه فرورفته هستند.
  •  جای جوشی كه برآمده هستند.

قبل از آنكه در مورد انواع درمان‏هايى كه براى جای جوش ها وجود دارند صحبت كنيم، بهتر است چند نكته را در مورد اين جای جوش ها به خاطر بسپاريد. براى آنكه دچار جای جوش شويد حتما هم لازم نيست كه جوش های  شديد داشته باشيد.

فشار دادن و تركاندن جوش‏ با روش‏هاى غلط باعث افزايش احتمال بروز جای جوش مى‏شود. جای جوش گاهى تا چندين سال بعد از خوب شدن آكنه باقى خواهند ماند. درمان آكنه در مراحل اوليه‏ آن باعث كاهش احتمال ايجاد جای جوش خواهد شد و به دست آوردن نتيجه‏ خوب از درمان جای جوش مشكل مى‏باشد، به‏ خصوص اگر جای جوش از نوع فرورفته باشند گاهى اوقات فقط ۳۵ تا ۵۰% بهبودى به دست مى‏ آید.

از بین بردن جای جوش در طب سنتی اسلامی

مرداسنگ ۳۰ گرم‏

ريشه ايرسا ۷۰ گرم‏

مرداسنگ را نرم كوبيده و ريشه ايرسا را نيم كوب كرده و با هم مخلوط کنید  پس از آن با ۴ لیوان اب میجوشانید تا نصف شود سپس با اين محلول روزى چندين مرتبه صورت را ماساژ دهند.

 

ماسک صورت برای جوش

پودر شده دانه پرتقال یکی از ماسک های بسیار عالی جهت شفاف سازی پوست و از بین برنده جای جوش در صورت است .

ماسک زردچوبه و عسل نیز از ماسک های عالی جهت ترمیم پوست می باشد .

ترکیبی از آلوورا و چای سبز و زردچوبه نیز از ماسک های ضد التهاب و از بین برنده جای جوش است .

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت